Marcel van Bruggen nam plaats aan de tafel van het programma Supply Chain Talks van Port of Rotterdam en bespreekt uit hoe samenwerking en digitale oplossingen bij ABC hand in hand gaan in het effectief managen van de Brexit.
Ook bij ABC Logistics hebben wij onze handen vol aan de Brexit. Onderstaand nieuwsitem van RTV Rijnmond laat zien hoe wij ons hier aanpassen aan de nieuwe situatie.
Veel chauffeurs staan in lange files voor de veerboten en de kanaaltunnel. Zij dreigen in het Verenigd Koninkrijk te moeten blijven door de maatregelen tegen het gemuteerde coronavirus dat daar is ontdekt. Via onderstaande link een nieuwsitem van ‘EenVandaag’ waarin Marcel van Bruggen, manager Transport, dit toelicht.
Een interessant interview met ABC-chauffeur Hans Bax over hoe de corona-crisis zijn werkroutine veranderd heeft.
De afgelopen tijd zijn wij binnen ABC Logistics druk bezig geweest met een nieuwe huisstijl. Met gepaste trots hebben wij afgelopen woensdag het nieuwe logo gepresenteerd aan het personeel en de directie. De komende tijd zullen wij deze huisstijl verder gaan implementeren, en langzaamaan alles vervangen. Ook de website krijgt een aardige make-over, geheel in de nieuwe huisstijl.
Graag willen wij Daan Jonker in het zonnetje zetten! Daan volgt de HBO-opleiding Tuinbouw en Agribusiness en heeft in de periode van september 2019 tot en met maart 2020 bij ABC Logistics zijn afstudeerstage gelopen.
Zinzi Slort heeft tijdens haar stage bij ABC Logistics aan een belangrijk onderwerp gewerkt. Namelijk ‘het verbeteren van de luchtkwaliteit in het warehouse om zo de productkwaliteit te verbeteren’. Zinzi studeert HBO Food Commerce en Technology, waarbij ze zich op de technologische kant richt.
In een special van RTV Rijnmond over de Brexit ging verslaggever Jelle Gunneweg een dag mee met een vrachtwagen van ABC Logistics. Onze chauffeur Marcel van Lienden mocht haar ontvangen in zijn cabine.
Met de door het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) ontwikkelde tracking- en tracing-app Boxinsider krijgen verladers en expeditiebedrijven real time statusinformatie over de containers die ze via de Rotterdamse haven importeren. Launching Customer ABC Logistics werkt al een half jaar steeds intensiever met deze digitale tool.
ABC Logistics maakt sinds 2010 deel uit van de Best Fresh Group en is sinds dat jaar gevestigd in een eigen pand op het ABC-terrein. Daarvoor was het transportbedrijf onderdeel van Valstar Holland en was ook daar gehuisvest. Marcel van Bruggen, Manager Transport Department, vertelt dat zijn afdeling eind juni weer terugverhuisde naar Valstar Holland. “We waren uit elkaar gegroeid en willen zo meer het ‘wij-gevoel’ terugbrengen”, licht hij toe.
In aflevering 8 van het programma How it’s done staat ABC Logistics centraal. Dit programma reist het land door om allerhande bedrijven in Nederland in beeld te brengen en de ondernemers achter deze succesvolle bedrijven te spreken.
Hoe krijgen we jongeren enthousiast voor een baan in de tuinbouw of de agrologistiek? Die vraag is al vaker gesteld. Een goed antwoord erop is nooit gegeven. Maar onderhand begint het probleem nijpender te worden. Voor ABC Logistics reden om zichtbaarder te worden op de arbeidsmarkt. Want wat verschilt het werk in een agrologistiek centrum eigenlijk van dat bij een bedrijf als Coolblue, waar de open sollicitaties binnenstromen? Precies, weinig. Het is vooral een kwestie van imago. Dus mag het werken bij ABC Logistics wel wat meer ‘sexy’ worden.
Het is de nachtmerrie van iedere retailer: er is iets mis met de voedselveiligheid van een product in de schappen. Niet verwonderlijk daarom dat de grote Europese retailers werken met zeer strenge eisen. Eisen, waarmee ook logistieke bedrijven als ABC Logistics te maken hebben. Met alle belangrijke retail-certificaten in huis zijn afnemers in Poeldijk verzekerd van een voedselveilige verwerking.
Het is een race tegen de klok die elke dag terugkeert, vijf dagen in de week. Binnenkomende producten in de loods van ABC Logistics in Poeldijk moeten als de wiedeweerga worden bewerkt, opgeslagen, verpakt of meteen als verkooporder weer de deur uit. De loodsplanning is de cruciale factor in het hele proces. Een deel van de planning is bekend, het merendeel is een verrassing. Packhouse manager Gerrit Vermeer: ‘De spanning zit in de tijd die je voor een order krijgt. Wanneer komt het binnen en wanneer moet het klaar zijn?’
Op het terrein van ABC Westland wordt momenteel hard gewerkt om het groenste bedrijventerrein van Nederland te worden. Op de foto ziet u de nieuwe loods van ABC Logistics, deze is ook volledig vol gezet met zonnepanelen.
Transportwerknemers als vrachtwagenchauffeurs krijgen er de komende drie jaar stapsgewijs in totaal 10 procent salaris bij. De lonen gaan met zo’n drie procent per jaar omhoog. Vakbonden en werkgevers in de branche hebben dat afgesproken.
BC Logistics vraagt uw aandacht voor onderstaande informatie van de Rabobank ten aanzien van de Brexit:
De Brexit zal ingrijpende gevolgen hebben voor de Nederlandse glasgroentesector. Het Verenigd Koninkrijk is voor verse groenten grotendeels afhankelijk van import. De zelfvoorzieningsgraad voor tomaten ligt bijvoorbeeld op 20% en voor paprika op 11%. Van de geïmporteerde tomaten komt 89% uit EU-landen. Voor komkommers ligt dat percentage zelfs op 98%.
ABC Logistics is onder andere gespecialiseerd op Engeland –transport. Wij maken dagelijks met onze vrachtauto’s de oversteek met de ferry naar het Verenigd Koninkrijk om onze ladingen bij distributiecentra, winkels en markten af te leveren. Door een vermindering van de handel zal het vervoer tussen de Britse eilanden en het vasteland wel degelijk treffen. De gevolgen van een Brexit gaan we merken in onze omzet.
Na een lange periode van ontwikkelen van Navision, overleg met softwareleverancier CSI, met Deloitte als toezichthouder en bovendien de douane zelf kan ABC Logistics BV vanaf maandag 23 januari 2017 van start gaan met het doen van aangiftes ten invoer via een nieuw systeem.
ABC Logistics vraagt uw aandacht voor onderstaande oproep van TLN: